lauantai 28. tammikuuta 2017

Kotoilua


Tulin kotiin lauantaina iltapäivällä. Kun astuin autostani ulos tunsin savun hajua ilmassa. Sisälle päästyäni puolisoni kertoi lämmittäneensä pihasaunan minua odotellessaan. Voi miten iloiseksi ja onnelliseksi tulin. 


Tulemme onnelliseksi tehdessämme sitä, mitä oikeasti haluamme. Kuulostaa liian helpolta ollakseen totta. Jokaisessa nykyhetkessä valitset jonkin toiminnan. Tiedostat tai et tiedosta sitä. Ennen kuin käyttää aikaa johonkin on hyvä miettiä; kysyä itseltään: Haluanko tehdä tätä? Nautinko minä tämän tekemisestä? 



Minä nautin pihasaunamme lämmöstä, kauneudesta, tunnelmasta joka kerta, kun käyn siellä. Se vaan on niin ihana paikka. Puolisoni meille rakentama rentoutumisen keidas. 



Elämään kuuluu monia osa-alueita. Emme pysty huippusuorituksiin kaikilla elämänalueilla samanaikaisesti. Meidän on tehtävä valintoja. Olen tietoisesti pohtinut asioita ja löytänyt niitä asioita elämässäni. Pysähdy sinäkin pohtimaan.


Mitä minä oikeastaan tahdon? Olimme sopineet, että kotoilemme tämän viikonlopun, vaikka meillä olisi ollut mahdollisuus lähteä kaksin mihin vain. Pysähdyimme kotiin - keskustelimme ja teimme mukavia asioita. Pihasaunaan luotu tunnelma oli mitä parhain kotiintulotoivotus minulle. 


Tunsin, kuinka toinen oli nähnyt vaivaa ja ajatellut minua. Kaiken ei tarvitse olla niin mieletöntä - vähempikin riittää. Onnellisuus on yksi perustunteemme. Se on voimakas positiivinen fyysinen tuntemus. Se on jotain, mitä kaipaamme ja tarvitsemme voidaksemme hyvin.


Miten tulla onnellisemmaksi? Pysähdy. Mieti asiaa. Tämän kynttilälampetin varjo on kuin liitelevä, onnellinen ja vapaa perhonen. Katselin tätä rauhassa ja pysähdyin. Niin. Pienet asiat tekevät minut onnelliseksi. Ei rikkaus ja ylenpalttisuus. Onnellisuus on onnellisia hetkiä tässä ja nyt - läsnäolonhetkiä.


Tarkastele päivääsi - mihin käytät aikaasi? Ole läsnä omassa elämässäsi. Aseta asiat arvojärjestykseen. Huomaa, kuinka pienet asiat lisäävät iloa.

Ole onnellinen nyt - kun voimme hyvin, ajattelemme positiivisesti.

Onnekkain terveisin
Anni





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista. Ilahdun niistä aina.