keskiviikko 22. helmikuuta 2017

Kokeillaanko?



Mikä saa sinut kokeilemaan? Innostumaan? Mikä saa sinut hyvälle tuulelle? Leikkokukat vievät minun sydämeni joka kerta. Olen hulluna tuoreisiin kukkiin! Entä sinä? Meillä kokeileminen ja ideointi liittyy yleensä kotiin tai johonkin muutokseen. Mitä sinä ajattelet, jos me... Entä miltä sinusta tuntuisi, jos... Millaiselta se näyttäisi käytännössä? Voisitko piirtää? Voitko sinä kilpailuttaa? Lähtökohtana on usein käytännöllisyys - arki. Usein on innostumme yhdessä ja viime aikoina meillä on alkanut monenlaisia "pikku projekteja". Pysy siis kuulolla.



 Suunnittelut elävät omaa elämäänsä ja odottavat sopivaa hetkeä - fiilistä. Pikku projektit ovat meillä sitä kuuluisaa yhteistä aikaa, mutta meillä on myös hyvin hauskaa. Tietysti minun silmäni loistavat, kun "kuvittelen" olevani upea raksa-apulainen, vaikka todellisuudessa olen "kyytipoika".  Kun teemme asioita yhdessä, huomaamme, että aika on mennyt kuin siivillä. Arvostan suuresti yhteisiä hetkiä. Toki teemme muutakin yhdessä kuin remppaamme. 

Viime kesänä puuhailimme pihalla ja innostuimme. Uudistimme hiukan autotallin ilmettä modernimmaksi - idea sai alkunsa, kun tein remppaa varastossa ja varaston ovi meni vaihtoon. Kokeillaanko? Miltä näyttäisi pikkupaneli isomman vierellä?  Useinhan siinä käy niin, että remppainto laajenee ja niin meilläkin kävi. Puolisoni innostui kokeilemaan, miltä pikkupaneli näyttäisi tallin päädyssä. Minulla ei ole taitoa ns kuvitella valmiina näitä juttuja. Hänellä on. Minun vahvuuteni ovat muilla osa-alueilla - ei näissä ulkoseinissä. Onneksi täydennämme toisiamme. Missä sinä olet parempi kuin muut? Mieti. 


Autotallin ilme muuttui keveämmäksi. Ennen ikkunoiden yläpuolella oli ns katkaisurima. Se poistettiin ja ikkunanpielet uusittiin osittain. Minulta puuttuu kyky kuvitella muutos ilman kuvia ja vaikka olin saanut tämän myös piirrettynä - hiukan jännitti, miten se muuttuu. Muutos oli positiivinen. Olin innostunut. Talli maalattiin uudelleen niiltä osin kuin oli tarve. Näin pakkaspäivänä on mukava muistella kesän yhteisiä hetkiä ja nauttia työn tuloksista. 



Miten sitten uskaltautua kokeilemaan? Luota siihen, mitä aiot. Sano ääneen, mitä ajattelet. Kaikki on sallittua vielä suunnitteluvaiheessa. Meillä varaston kaaos saatiin kesytettyä myös ns ulkoapäin.

Ihanaa pakkaspäivää!
Anni 



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista. Ilahdun niistä aina.