sunnuntai 14. toukokuuta 2017

Ihana, minun päiväni



Heräsin tänään ensimmäisenä vastoin kaikkia äitienpäiväperinteitämme. Päätin antaa muiden nukkua ja hiippailin alakertaan. Koti hyrisi hiljaisesti onnellista untaan. Aloitin päiväni hiljaisella aamusmootiella. Nautin. Otin sisustuslehden ja hiippailin takaisin yläkertaan sitä lukemaan. Minulle on tärkeää, että saan aloittaa vapaapäivät rauhallisesti. Omaan tahtiini. Äitini mukaan olen tehnyt aina niin - heräillyt rauhallisesti. Rauhallisesti herääminen ei silti tarkoita, etten olisi aamuvirkku. On tärkeää, mikä on ensimmäinen ajatuksesi aamuisin. Kuuntele sitä. Tänään ajattelin, että tästä päivästä tulee ihana, minun päiväni. 


Puolisoni oli ostanut minulle kukkia. Tyttäreni oli leiponut ihanan kakun, jonka hän oli toteuttanut gluteenittomana. Poikani huomioi myös omalla tavallaan. Vietin täydellisen, kiireettömän päivän. Kaikki toiveeni toteutuivat: Sain omaa aikaa, yhteistä aikaa perheen kanssa, pyöräretki puolison kanssa, kukkia, hyvää ruokaa ja herkkuja. Päivän tärkeä hetki oli myös soitto omalle, rakkaalle äidilleni. 


Mikä fiilis sinulla on ollut? Mitä hyvää olet huomannut tässä päivässä? Minun kuudestoista äitienpäiväni on ollut lempeä ja leppoisa. Herkkuja ja hellyttäviä hetkiä.
Kun minusta tuli äiti, olin onnellinen.

Valoisaa äitienpäivän iltaa sinullekin toivoen
Anni


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista. Ilahdun niistä aina.