torstai 4. toukokuuta 2017

Pysähdy ja hengitä


Arjen kauneus on ollut hiukan kadoksissa. Viime viikkoina koti on ollut kuin "möntösten maja". Viikonlopuksi koti on saatu aina kuntoon yhteistuumin - metodilla pyhäksi tavarat paikoilleen.  Arki on painanut niskan päälle, mutta onneksi pystyssä vielä ollaan. Kohtahan se kesälomakin alkaa sekä lapsilla että minulla. Kuvassa oleva kaunis kodin esine on pelastanut arjen hetkiä, kun on se aika, että saisi imuroida melkein joka hetki hiekkaa lattialta. Tällä on saanut sipaistua isoimmat kivet oven ulkopuolelle. Arki on silti ollut ihanaa ja täynnä rakkautta. Olen tullut kuulluksi ja kokenut olevani tärkeä, vaikka en ole niin jaksanut viilata pilkkua kotihommissa.

Miten otat vastaan tilanteen sellaisena kuin se on? Minä olen pysähtynyt. Miettinyt. Tehnyt hengitysharjoituksia. Juossut pitkiä lenkkejä. Hellittänyt otetta arjen kiireestä tämän kaiken keskellä. Olen lopettanut itseni tuomitsemisen. Olen luopunut ajatuksesta, miten asioiden tulisi olla ja mennä. Luottanut elämään. Ollut tässä ja nyt. Elämä kantaa.

Voisitko hyväksyä tilanteen sellaisena kuin se on? Minä olen luopunut ja luovuttanut ne asiat pois, joihin en voi vaikuttaa. Olen keskittynyt hyvään.  Mieti - mitä hyvää tässä tilanteessa on? Kiitä tätä elämäntilannetta ja hetkeä. Katso hyväksyvästi elämänpolkua ja kiitä polun varrella kasvavia kukkia, mutta anna arvoa myös rikkaruohoille. Älä anna rikkaruohoille valtaa elämässäsi. Lakaise ne roskiin hymyillen. Päästä niistä irti.




Tee arjen rasittavista hetkistä kauniita ja hyviä. Tämä kauppakori on tuliainen reissusta ja aiheuttaa hyvää mieltä, kun tämän ottaa kauppareissulle mukaan.


Kukat! Nauti kukista ja niiden voimasta. Kevät saapuu sittenkin. Pysähdy ja hengitä.

Anni

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista. Ilahdun niistä aina.